رنو مدل کانسپت آلپاین ویژن را به‌عنوان یک مدل پیش‌تولید از نسخه نهایی رونمایی کرد. خودرویی که می‌توان آن را تا 80 درصد به نسخه نهایی شبیه دانست. و این یعنی به گفته رنو، آلپاین تا 80 درصد آماده شده و تا پیش از پایان سال 2016 رونمایی و در سه ماهه نخست سال 2017 روانه بازار خواهد شد.

آلپاین ویژن به‌عنوان یک کوپه با عملکرد بالا و طراحی خاص با وزن بسیار سبک برای ایجاد لذت رانندگی به ناب‌ترین شکل ممکن ساخته شده است. پیشرانه این خودرو در میانه آن قرار گرفته و بنا به شنیده‌ها، وزن آن نیز کمتر از 1100 کیلوگرم می‌باشد.





پیشرانه این خودرو، یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر بنزینی است که از رنو کلیو RS و یا نیسان جوک نیزمو قرض گرفته شده است. البته ممکن است حجم موتور افزایش یافته و به 1.8 لیتر برسد. با کمک توبوشارژر، قدرت خروجی این موتور در دو نسخه پایه و اسپرت به 250 و 300 اسب بخار خواهد رسید. انتقال نیرو به محور و چرخ‌های عقب از طریق یک گیربکس 7 سرعته خودکار با کلاچ دوگانه صورت می‌گیرد. بدین ترتیب انتظار می‌رود شتاب صفر تا صد آن چیزی کمتر از 4.5 ثانیه باشد.

 

 

فضای داخل کابین نسخه کانسپت با تمرکز بر راننده طراحی شده و شامل تعداد محدودی دکمه و کلید می‌شود. یک نمایشگر لمسی که در گوشه آن یک ساعت آنالوگ ادغام شده، جذابیت بیشتری به این بخش داده است. فضای داخل کابین هم با چرم، فیبر کربن و آلومینیوم پوشیده شده است. البته ممکن است این کابین و داشبورد که بیشتر یادآور آئودی TT است در نسخه نهایی تغییر کند.

احیای آلپاین برای رنو زمان زیادی گرفته و همگان منتظر نتیجه کار هستند. خودرویی که می‌تواند یک جایگزین ارزان قیمت برای پورشه کیمن و آلفارومئو 4C باشد و یا آن را لوتوس الیز فرانسوی دانست. اما ممکن است موفقیت‌های بیشتری برای این خودرو نیز قابل دستیابی باشد. آلپاین در سال‌های بعد به سراغ خودروی SUV نیز خواهد رفت اما ابتدا باید منتظر ورود به بازار مدل اسپرت کوپه آن باشیم.