محققان دستکش مخصوصی ساخته اند که وسیله آن و بدون نیاز به خارج کردن گوشی از جیب می توان به تماسها پاسخ داده و کارهای دیگری را با آن انجام داد.

استفاده از تلفن همراه در روزهای سرد و برفی کار سختی است زیرا باید آن را از جیب خارج کرد و در هوای سرد و درحالی که نمی توان از دستکش استفاده کرد به تماسهای ورودی پاسخ داد.

اما به تازگی شرکتی موسوم به Blue Infusion Technologies دستکش جدیدی ساخته که با استفاده از آن می توان از تلفن همراه هوشمندی که دارای نمایشگر لمسی است استفاده کرد بی آنکه نیازی به خارج کردن آن از جیب باشد.

این فناوری جدید که BearTek نام دارد چندی پیش ارایه شد. کاربری که آن را به دست می کند با استفاده از لنگه چپ آن که به فناوری بلوتوث و وای فای مجهز است می تواند کنترل بی سیمی بر دستگاهش داشته باشد.

حالا این شرکت نسخه جدید این فناوری یعنی BearTek II را ارایه کرده است که قابلیتهای به مراتب بیشتری دارد.

کاربری که از این دستکش استفاده می کند لایه کوچک تعبیه شده بر روی شصت لنگه چپ دستکش را با یکی از شش نقطه حساس لمسی تعبیه شده بر روی سه انگشت دیگر تماس داده و بر اساس اینکه با کدام یک از این شش نقطه تماس را برقرار می کند این امکان را خواهد داشت که کارهای مختلفی را با تلفن همراه خود انجام دهد.

پاسخ دادن به تماسهای ورودی، پخش موسیقی و سایر کارهای ساده ای که با تلفن همراه انجام می گیرد از جمله مواردی است که در این فناوری مد نظر قرار گرفته است.

از آن گذشته با استفاده از این دستکشها می توان به راحتی با نمایشگر لمسی تلفن همراه نیز کار کرد.