سامسونگ دوربین واقعیت مجازی 360 درجه Gear 360 را در کنار گلکسی اس 7 رونمایی خواهد کرد

همان‌طور که می‌دانید سامسونگ قصد دارد گلکسی اس 7 را در دوم اسفندماه رسماً معرفی کند. طبق جدیدترین شایعات این شرکت کره‌ای همچنین قصد دارد تا دوربین Gear 360 را نیز به عنوان یک دوربین واقعیت مجازی 360 درجه در کنار خانواده گلکسی اس 7 معرفی کند.

همان‌طور که می‌دانید نسخه جدید هدست واقعیت مجازی Gear VR سامسونگ سال گذشته در کنار گلکسی اس 6 رونمایی شد. این هدست که با همکاری Oculus ساخته شده برای گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار سامسونگ با صفحه‌نمایش QHD توسعه داده شده و حالا یک دوربین 360 درجه می‌تواند برای تولید محتوای این هدست ایده‌آل باشد.

پیش از این در شایعات خبر از عرضه احتمالی Gear 360 رسیده بود و حالا SamMobile شایعات پیشین را تأیید کرده است. اگر به خاطر داشته باشید نیکون در نمایشگاه CES 2016 دوربین اکشن خود را برای فیلمبرداری 360 درجه با عنوان KeymMission 360 معرفی کرده بود اما دوربین جدید سامسونگ دقیقاً برای واقعیت مجازی طراحی شده است.

دوربین Gear 360 که محصول پروژه‌ای به نام Project Beyond سامسونگ است دوربینی کروی خواهد بود که با دو لنز fisheye 180 درجه می‌تواند فیلمبرداری را 360 درجه انجام دهد. این دوربین همچنین قادر است تا از طریق بلوتوث و اپلیکیشنی با نام Gear 360 Connect به گوشی هوشمند شما متصل شود؛ هرچند که SamMobile فعلاً تنها سازگاری آن با گلکسی اس 7 را تأیید می‌کند.

Gear 360 با شماره مدل SM-C200 دارای حافظه داخلی و باتری داخلی است و به همین دلیل نیازی به منبع انرژی خارجی نیز نخواهد داشت. بسته نرم‌افزاری عرضه شده با اینن محصول شامل Gear 360 Gallery و یک اپلیکیشن منظره‌یاب از راه دور است. در این اپلیکیشن امکاناتی نظیر کنترل نورگیری، HDR، تعادل سفیدی و تنظیمات ISO به همراه قابلیت Liveview و امکان تغییر فیلمبرداری بین دو حالت 360 درجه با دو لنز و 180 درجه با لنز جلو یا عقب وجود خواهد داشت. سایر حالت‌های نمایش نیز شامل حالت دوگانه، حالت واقعیت مجازی، حالت پانوراما، زمان‌گریز و تکرارشونده است. ظاهراً وضوح حداکثر فیلم‌برداری هنگام استفاده از دو لنز 3840 در 1920 پیکسل و هنگام استفاده از تک لنز 1920 در 1920 پیکسل خواهد بود. می‌توانید فید ویدئوی زنده Gear 360 را مستقیماً از روی گوشی متصل به آن مشاهده کرد هرچند امکان استریم هنوز مشخص نیست.

سامسونگ قصد دارد با عرضه Gear 360 بیش از پیش وارد عرصه واقعیت مجازی شود؛ عرصه‌ای که به نظر می‌رسد این روزها بسیاری از شرکت‌های بزرگ تمرکز خود را روی آن معطوف کرده‌اند. Oculus از فیس‌بوک و Vive از اچ‌تی‌سی مهم‌ترین هدست‌های واقعیت مجازی هستند و طبق شایعات حتی اپل هم قصد ورود به این بازار را دارد.