شورولت بولت ایوی، رقیب سرسخت تسلا در CES 2016 معرفی شد

کمپانی جنرال موتورز از نمونه آزمایشی خودروی الکتریکی شورولت بولت ایوی ( Chevrolet Bolt EV ) را در نمایشگاه CES 2016 به معرض نمایش گذاشت.به گفته جنرال موتورز، شورولت بولت ایوی اواخر سال جاری میلادی روانه بازار خواهد شد.محصولی که برای رقابت مستقیم با خودروی تسلا مدل ۳ که قرار است سال ۲۰۱۷ روانه بازار گردد آماده شده است.

قیمت نهایی شورولت بولت ایوی ، ۳۰۰۰۰ دلار در نظر گرفته شده. ماشین نامبرده با سرعت ۲۰۰ مایل بر ساعت (۳۲۱ کیلومتر)، شامل ویژگی هاییست که سواری و رانندگی را لذت بخش می کند.

استوارت نوریس، طراح Chevrolet Bolt EV درباره این خودرو می گوید :
دو نمایشگر در ماشین تعبیه شده: نمایشگر ۱۰.۲ اینچی اصلی که به عنوان مرکز سرگرمی و اطلاعات ماشین در نظر گرفته شده و نمایشگر ۸ اینچی فرعی در کنسول ماشین. نمایشگر اصلی که قابل تغییر هم هست، به عنوان مرکز کنترل ماشین در نظر گرفته شده و بسیاری از تنظیمات داخل ماشین را انجام می دهد.عملکرد نمایشگر به شکلی است که راننده بتواند کنترل تمام ویژگی های ماشین و اطلاعات محدودی از موارد مورد نیاز را از طریق آن، در اختیار داشته باشد .

یک شارژر وایرلس، در کنسول ماشین قرار دارد. علاوه بر شارژر، دو پورت یو اس بی در کنسول تعبیه شده که قابلیت اتصال به اپل کارپلی و اندروید آتو را دارد.

قابلیت بلوتوث کم مصرف، به راننده این امکان را می دهد که تمام مدت از طریق اپلیکیشن ها به ماشین متصل باشد. اپلیکیشن موبایل شورولت بولت ایوی، قابلیت بررسی شارژ، پیش شرط و استارت ماشین را دارد. همچنین، اتصال بلوتوث به Keyfob ماشین، امکان ورود بدون سوئیچ را فراهم می کند.

شورولت بولت ایوی از ۵ دوربین بهره می برد؛ یک دوربین در جلو، دو دوربین در کناره ها، یک دوربین ۳۶۰ درجه ای و یک دوربین معمولی پشتیبان.این ماشین می تواند در حال شارژ، در محدوده ی خود، سرعت ۲۵ مایلی (۴۰ کیلومتر) داشته باشد. سرعت شارژ کامل ماشین با ولتاژ ۲۴۰، ۹ ساعت است.

دستیار مجازی ماشین، می تواند از برخورد ها جلوگیری کند. این ویژگی، حفظ تعادل ماشین را تحت کنترل دارد، و به محض خروج آن از مسیر، آن را به لاین اصلی باز می گرداند. نوریس می گوید: “ما قصد داریم، برخی از این ویژگی های خودران را در ماشین هایی مانند بولت، بگنجانیم.”

صندلی ها باریک هستند، بنابراین فضای داخلی ماشین بیشتر شده است. نوریس می گوید: “معمولا صندلی ها از فوم ساخته می شوند، اما در اینجا از پلاستیک سخت با لایه ی نازکی از فوم استفاده شده است. طراحان با استفاده از این روش، صندلی های باریک را ساخته و نشستن روی آنها را راحت تر می کند و فضای پشت ماشین را بیشتر کرده است.”